Felsőszölnök

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

2011.01.18. 14:58 kod715

Elisabeth

 

Egy kicsit eltűntem ebben a három hétben, amiért mindenkitől elnézést kérek, de nagyon sűrű volt az eltelt időszak. Szinte alig voltam számítógép közelben, így lehetőségem sem lett volna válaszolni a bejegyzésekre.
 
Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat és jókívánságokat, és hasonló jókat kívánok mindenkinek.
Kedves Tibor, amennyiben az Alföld valahol Szolnok környéke, esetleg Neked, vagy akikkel Imre bácsiéknál megszálltatok van köze a repüléshez, akkor lehet, hogy ismerjük egymást… J
Kedves Csaba, a két ünnep között az egyik sétánk a janihegyi őrsre vezetett… J  Nagyon szívesen látunk benneteket, ha a környéken jártok!
 
Mogyoro! Te meg mindent tudsz… J
 
és, hogy milyen kicsi a világ:
 
A két hete választottam ki azt a szukát, amelyet szeretnénk családunkba felnevelni. Vasárnap meglátogattunk Anitát gyermekeinkkel. A választást, azonban hétfőre hagytuk, mert akkor látogatta meg Anitáékat a fedezőkan gazdája, Vilmos, aki hatalmas tapasztalatokkal rendelkezik. 2010-ben, a Dániában megrendezett FCI Világkiállításon, 177 nevezett kutya közül, Brady nevű kutyája lett a Fajtagyőztes. Ehhez a hihetetlen eredményhez itt is gratulálok. Sok mindenről beszélgettünk – rengeteg hasznos tanácsot kaptam, amiért nagyon hálás vagyok Vilmosnak – amikor szóba került, a tanya. Mikor megmondtam, hogy melyik faluban van, azonnal kaptam egy kérdést: A Janihegyen? Igen elcsodálkoztam, mert sokan még azt sem tudják, hol van Felsőszölnök. Igen. Honnan tudod? Ott voltam határőr…. J
 
és, hogy többé ne legyen titok, íme Elisabeth az ír farkaskutya:
 
 
 
 
Bár, Elisabeth február elején kerül hozzánk, Anitától folyamatosan kapjuk az információkat. Itt jegyzem meg, ha valaki ír farkast szeretne, Anitát nagyon meleg szívvel ajánlom! Szóval, ilyen a mi kutyánk: A ti babátok egy kedves, aranyos, de karakán hölgyemény: bájos és cicás, de ha kell, ő is nagyon keményen oda tud lépni...ma pl. a lila nyakörves szuka a felhúzta, erre ráugrott,mint egy tigris,és megvédte magát!
 
 
Pár szó az ír farkaskutyáról:
Az ír farkaskutya a világ legnagyobb termetű kutyája. Standardja szerint megjelenésében egyesíti a nagyságot, a súlyt, a tömeget, az eleganciát és a könnyedséget. Amilyen gigantikus és tekintélyt parancsoló megjelenésű ez a kutya, olyan gyengéd és kedves a jelleme. Igazi úriemberként sohasem ugat feleslegesen. Nyugodt, türelmes és szeretetre méltó. Az angol „gentle giant” (gyengéd óriás) kifejezésnél keresve se találhatnánk rá jobbat.
Már a római elbeszélésekben, mítoszokban és mondákban is előfordulnak „írországi kutyák”, „ír agarak” és „ír farkaskutyák” (Irish Dogs, Greyhounds of Ireland, Wolfdogs of Ireland). A mai Írország területén élő kelták már 2000 évvel ezelőtt tenyésztettek nagy, szálkás szőrű vadászkutyákat. Ezek a rendkívüli megjelenésű kutyák évszázadokon át értékes ajándéknak számítottak Európa uralkodói körében, sőt, Perzsiában és Indiában is.
A farkaskutyákat farkas, szarvas, jávorszarvas és vaddisznó vadászatára használták, amelyben Írország bővelkedett. Törvény szerint csak királyok, nemesek és költők birtokolhatták. Az ír farkas tulajdonosoknak talán eszébe juthat az a kép is, mikor a középkori várakban ezek a tekintélyes kutyák a kandalló előtt melegedtek. A XV. században minden grófságban kötelező volt 24 farkasebet tartani, hogy megvédjék a parasztok nyájait a farkasoktól.
Igazi barát. Nagyon szereti otthonát és imád a családi programok középpontjában állni. Szelíd és ragaszkodó, hűséges és kifogástalan modorú.
A fenti mondatok Anita oldaláról származnak:
 
 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://felsoszolnok.blog.hu/api/trackback/id/tr742592996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Messzenéző Minyon 2011.01.18. 17:40:29

Végeredményben igazam is volt, meg nem is :)
Ugyanis én szarvasölő kutyára gondoltam, egyszer találkoztam eggyel és minden igaz rá, amit írtál. Sőt, Anita honlapját megnézve pontosan ugyanígy nézett ki és aligha tudom más kutyáról elképzelni, hogy ő lenne a "a világ legnagyobb termetű kutyája". Úgyhogy azt hiszem, igazam volt, hogy erre a fajtára gondoltam, de ezek szerint nem pontosan tudtam a nevét :)
Hozzon Nektek sok örömöt! Ahogy a fajtát megismertem, alkalmas is erre, de most már azt is értem, miért vettél egy kék buszt: hogy majd a felnőtt kutyátok is beleférjen :)

kod715 2011.01.18. 17:45:52

@Messzenéző Minyon: Kedves Minyon! Igen nyertél mert ennyi infoból kitalálni hogy milyen kutya is lehet az bizony nem semmi. Gratulálok és nagyon szépen köszönjük a jókívánságot!

Messzenéző Minyon 2011.01.18. 18:35:33

Tényleg? Mert azóta meséltem a férjemnek és szerinte a kettő nem ugyanaz: a "szarvasölő" még nagyobb, mint az ír farkas. És szerinte a színük sem ugyanolyan. Az a kutya, akivel mi találkoztunk, sötétszürke volt, de a honlapon láttam, hogy az ír farkas sokféle színben létezik, van köztük sötétszürke is. Na meg ahogy Elisabethet elnézem, aligha lesz felnőtt korára hófehér... Szóval egyezzünk meg abban, hogy mégiscsak kitaláltam :)) Vagy legalábbis nem nagyon lőttem mellé...

kod715 2011.01.18. 18:52:35

@Messzenéző Minyon: Kedves Minyon akkor most kezdek összezavarodni... :-)
Az ír farkasból van szinte "fehér" is. Ahogy nőnek mindegyik kicsit világosodik. Van olyan hogy skót szarvasagár ha arra gondolsz. Ezeket a kutyákat szarvas- és prérifarkas vadászatra használták.kb 10-20 cmel kisebbek és inkább agárszerűbbek. Az ír szukák min 71cm-esek. Elizabeth anyja 85 apja 95cm. Ha jól tudom Magyarországon most a legnagyobb ír 104cm marmagasságú. Szerintem is nyertél! Szépek ugye? és olyan békések.

Messzenéző Minyon 2011.01.24. 14:37:59

Szépek és valóban békések. Hihetetlen, hogy egy ekkora termetű ls ennyi energiával rendelkező kutya milyen gyengéden tud bánni a gyerekekkel. Akivel mi találkoztunk, annak fát lehetett vágni a hátán :))
Mindegy, a lényeg, hogy jó helyre kerül :))
Csak bírja az utazást!! Mars szerencsére bírja. Bár állítólag előbb-utóbb minden kutya bírja, még aki eleinte hányt is.

irishcream 2011.05.12. 15:56:39

Gratulálok, szépen nő kiskutya. A kosár meg gondolom szépen fogy. Egyszer, valahogy meglátogatlak benneteket janihegyen........

Szabó Vilmos

kod715 2011.05.12. 16:41:01

@irishcream: Kedves Vilmos! Nagyon örülök a látogatásodnak és a bejegyzésnek. Igazi meglepetés volt reggel. A kedves meglepetés viszonzásaként készítettem egy bejegyzést Lizzieről, hogy lásd most milyen. Nagyon örülnék neki, ha sikerülne valamikor felénk venned az irányt. Követem a lapodon én is az eseményeket… :-)
süti beállítások módosítása