Felsőszölnök

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

2009.10.21. 15:38 kod715

Hatalmas hírem van!

A héten teljes szomorúságban tengettem a napjaimat, mert nem tudunk lemenni a tanyára.

Van valaki, akinek nagyon sokat, vagy ha tetszik, mindent köszönhetek, ami eddig, és ahogyan az történt velünk Felsőszölnökön. Sok mindent lehetne írni róla, de elég most annyi, hogy neki még 265 kilométer távolságból is sikerült kiszednie ebből a szomorúságból.
 
Már három napja mondta nekem a telefonba, hogy minek a kicsi a konyhába? Miért nem csináljuk meg a kályhát? Megbeszéltük, hogy ha megyek le, akkor megnézem, hogy mit lehet tenni. Két napja ismét hívott: Te csináltam egy próbafűtést, de visszajött a füst. Nem volt időm foglalkozni vele, de ha jössz, akkor nézd meg a kéményt, hogy mi tömi el.
 
Ma telefonált az én kedves barátom. Már amikor elkezdte tudtam, hogy nagy "csibészséget" csinált, és nagyon fogok örülni: Viccelve mondta: Sokba fog ez neked kerülni… Működik a nagy kályha! (Ami egy modernkályha.) Kifűti mindhárom szobát. Olyan boldog voltam, amikor ezt meghallottam, hogy örömömben ugráltam.
 
.. és úgy lett kész a kályha, hogy ma elutazik, és az én kályhámon kívül volt neki elég dolga.
 
Nos, ilyen ember az én vend barátom. Örülök, hogy a barátomnak nevezhetem.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://felsoszolnok.blog.hu/api/trackback/id/tr1001465595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Messzenéző Minyon 2009.10.21. 18:13:49

Ez a kályha valóban jó nagy. De a képet nem értem: mi rajta az a faajtó? Ez a pult itt elöl csatlakozik a kályhához? Miért jön ki belőle ez a hatalmas kéménycső?
De akkor ezek szerint már van fűtésetek, de jó!
Valamelyik nap még arról volt szó, hogy egyedül lemész egy napra, nem? Most már nem így van?

kod715 2009.10.21. 18:26:48

Szia! Ez egy régi kép. Új még nincs.. de a hétvégén lesz... :-) Tehát én 90%, hogy megyek...
A faajtó a katlan ajtaja, régen az ételt vagy a moslékot itt tartották melegen.
Mellette a nagy fényes ahol be lehet gyújtani a sütőbe.
Mellette a hosszú a 2 sütő, amin pedig a narancs bödön van az a tűzhely.
A kályhába két helyen lehet begyújtani.
A cső az előző tulaj buherája mert egy csikóstűzhely volt a kályha elé állítva.
A pult egy asztal, illetve akkoriban az egyetlen asztalunk... :-)

annamarie · http://amihazunk.blog.hu 2009.10.21. 19:20:32

Látod, látod, amikor én először láttam a kályhátokat, már akkor beleszerelmesedtem és valahol a szívem mélyén tudtam, hogy működőképes! Bejött a megérzésem, örülök, hogy hasznát veszitek.
Feri, ha egyedül jössz és úgy gondolod, akkor a nappaliban megtudsz nálunk is aludni. Igaz, egy 10 éves kisfiú lenne a szobatársad. Gondold meg és szeretettel várunk!
süti beállítások módosítása