Felsőszölnök

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

2014.05.27. 14:41 kod715

Kaszáltam – mondjuk..

Pénteken átjött szomszédunk Nagy Szarvas – akitől a pesti vagy mi? sorozat neve származik. Igazából a Pesti vagy mi? I résszel azóta is adós vagyok, mert egyből a II. résszel kezdtem:

http://felsoszolnok.blog.hu/2010/02/05/pesti_vagy_mi_i_smolak

 Az eszegetős, borozgatós, beszélgetős estének az lett a vége, hogy másnap kaszálunk, de rendesen ám! Nem géppel, hanem rendes hagyományos kézi kaszával, tehát hosszú nyélre erősített vágóeszközzel, melyet aratásnál és szénamunkánál használnak. Régen a kaszálás elsajátítása a fiatal embereknél a felnőtté válás, a felnőtt munkásként való számbavétel feltétele volt. Kaszám az volt, - egészen pontosan egy takaróval, csapóval rendelkező kétmankós kasza - de nem ért semmit, mert új volt, és még soha nem volt kikalapálva. A kaszakalapálás komoly tudomány, így másnap elmentünk az öreg Monek kovácshoz, aki egy óra alatt kikalapálta.

Aztán ott álltunk a több ezer négyzetméter 30-40 centi magas fű előtt. Ott álltunk egymás mellett: a Nagy Szarvas, és én, a nejlon paraszt. Mert hát valljuk be, nem kellett hozzá tíz perc, hogy csudát lássak, és húsz se, hogy belássam kapálózhat, próbálkozhat, iparkodhat az ember vidéken, de a végén csak nejlon paraszt marad.

Nagy Szarvasnak az enyémtől kisebb kaszája van, de olyan szabályos, egyenes majd 2 méteres rendet vágott, mintha gereblyével húzták volna össze. Amit pedig végképp nem akartam elhinni, hogy a nyomán a föld kilátszott, olyan kicsire kaszálta a füvet.

Megpróbáltam én is. Jöttek is a tanácsok: Rövideket fogjál. Ne csak a virágokat kaszáld. Jobban fordítsd, mert azért hajlítod a végén a füvet, és nem vágod. Na, ezt is a nyulak rágták le. stb. Hiába cseréltünk kaszát - döbbenten tapasztalom, hogy az én gyakorlatlan kezemben is, mennyivel könnyebb az ő kaszájával dolgozni – nem sikerült egyenes sort kaszálni, nem sikerült úgy levágni a füvet, ahogy szerettem volna. Arról álmodni sem mertem, hogy olyan legyen, mint az övé.

Aztán próbáltam erőből... Nem erőből kell kaszálni! Nézd mutatom három újjal! Megmutatta, és valóban ment neki úgyis. Amikor már azt gondoltam, hogy ennél nagyobbat nem fogok nézni, akkor tévedtem.

Mondom nem erőből kell kaszálni, ne lengesd. Vezetni kell a kaszát. Nézd mutatom két újjal! Persze két újjal! Azzal. .....  ment neki.

Szóval kaszálni, nem egyszerű, nem könnyű dolog. A kedvem azonban nem ment el tőle. Sőt: megjött!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://felsoszolnok.blog.hu/api/trackback/id/tr636219390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása