Felsőszölnök

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

2010.02.04. 13:58 kod715

Gróf Széchenyi István és a papírzsebkendő.

 

 
 
Mostanában – sok más könyv mellett, hiszen egyszerre legalább 4-5 könyvet szoktam olvasni, és kb. tíz heverészik az ágy mellett arra várva, hogy belelapozzak - Gróf Széchenyi István intelmei Béla fiához című könyvet olvasom újra.  Az intelmek az egyik legősibb irodalmi műfaj, afféle tanító levél, melynek szerzője életvezetési, erkölcsi tanácsokat ad a megszólítottnak. Ilyenek Szent István király intelmei és később Kölcsey Ferenc Parainesis-e is.
 Az idősödő Széchenyi István 1857-ben, a döblingi tébolydában veti papírra intelmeit, mert úgy ítéli, fia életvitele nem méltó sem hozzá, sem a nagy múltú családhoz. A könyvben egy apa harcol a fiáért.
 
Tegnap este, amikor letettem a könyvet bevillant, hogy a napokban találkoztam Széchenyi gróffal. Elkezdtem kutakodni emlékeim között … igen, amikor zsebkendőt vettem elő. A csomagolásban találtam egy füzetet, amely hazai termékek vásárlására ösztönöz. Jómagam tudatosan vásárolom a magyar termékeket, de talán másoknak nem árt a buzdítás. Álljon itt az idézet, amely a füzet első lapján található:
 
„Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének - nem derék ember”
Gróf Széchenyi István
 
Mi köze van ennek Felsőszölnökhöz? Talán semmi, talán sok. Látom a felsőszölnöki vend embert. Érzem a lelkét. Megtapasztalom, hogy milyen.
(2 hete, amikor lent voltunk – hamarosan jön a beszámoló – olyan élményben volt részünk, amelytől én igen elérzékenyültem. )
És látom, hogy pár kilométerrel arrébb hogyan élnek az emberek, milyen lehetőségeik vannak, hogyan segíti az állam a földművest, milyen szabályok vonatkoznak rájuk, hogyan boldogulnak. Hogyan hagyják őket boldogulni, és hogy hogyan fognak össze az emberek.
 
Biztos vagyok benne, hogy mások is látnak még ebben az országban. Látják a nekik kedves faluban élő embereket, látják rokonaikat, barátaikat, vagy akár saját magukat. Látják országunkat. Biztos mindenkinek meg van a maga Felsőszölnöke, csak keresni kell, vagy csak meglátni azt, ami az orra előtt van …. és ha megtalálta, felteheti magának a kérdést: mi lesz vele 10 év múlva.
Aki teheti, vásároljon magyar terméket … okot és érvet egyedül is fog találni rá.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://felsoszolnok.blog.hu/api/trackback/id/tr381729178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Messzenéző Minyon 2010.02.04. 16:16:25

Ez szép intelem. Akinek nincs meg a saját Felsőszölnöke, annak csak azért nincs, mert nem lát az orra hegyéig. Akinek viszont megvan, magyar terméket vásárol. Szerintem. Hiszem, hogy mi, itteni olvasók mind ilyenek vagyunk. Bizony jó lenne, ha egyre többen lennénk ilyenek...
süti beállítások módosítása