Felsőszölnök

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

2010.08.10. 18:28 kod715

Első kapavágás… Ismét hülyének néznek … A sok eszem…

 

 

Első kapavágás…
Ma megtörtént az első kapavágás. A villanyszereléssel elkezdődtek a munkálatok. Amennyiben minden jól megy, akkor a hétvégéig elkészül a vakolás is. Közben a kertben is folyamatosan történnek az események. Tavasz óta csak a ház közvetlen környékén kaszáltam. Ennek több okai is volt: Részben a derekam. Különféle figyelmeztető jelzéseket küldözgetett. Természetesen ezeket a jelzéseket nem vettem figyelembe. Türelmes egy derék azt azért meg kell hagyni. Egy idő után azonban elfogyott a türelem… A vége az lett, hogy nem tudtam kiegyenesedni. Így vészüzemben haladtak a kert dolgai. A másik ok, hogy mindig volt valami más, fontosabbnak ítélt dolog. A harmadik pedig a lusta fejem volt, inkább lementem este a Záveczbe csocsózni, a korai lefekvés helyett. Természetes ilyenkor volt olyan reggel, hogy későn keltem. Most azonban szépen halad majd minden. Szeptember végére remélem, készen leszünk…. J
 
 
Ismét hülyének néznek …
A családi tanács döntése értelmében, a konyhában cementlap lesz lerakva, és deszkából készül el a fal egy részének borítása. Itt jegyzem meg, hogy Ervin már hetek óta mondogatta: Fránczi hagyd a lambériát. Tegyél deszkát. Meglátod milyen szép lesz. Ervin igazad volt…
De vissza a cementlapra. Elmentünk lapot nézni. Kicsit furcsán indult a kapcsolatunk a telepi hölggyel. Utálom az udvariatlan, kelletlen eladókat…
Aztán azért csak megszokta, hogy igen ez a két ember esőben is szeret lapokat nézegetni. Találtunk pár mintát, amelyek beleilleszkedtek elképzeléseinkbe.
- No, és mennyibe kerül?
- 18.000 Ft/m2, ehhez jön a tisztítás, ha kérik. Van aki nem kéri, mert így antikabbnak tűnik. A tisztítás laponként 500 Forint.
- Ahám. Antikabbnak.
(Gyors fejszámolás: 1m2 az 25 lap. 25x500=12.500 Ft. Tehát 1m2=30.500 Ft Szerencse, hogy lehet kapni.)
- És mivel tisztítják meg? Gyökérkefével és vízzel?
- Nem dehogy.
- Valami magasnyomású géppel?
- Nem. Speciális módszerünk van rá.
- Az jó. Nagyon jó.
 
Már előtte is tudtam, hogy itt kicsi a valószínűsége annak, hogy veszünk valamit, de most már egészen biztos voltam benne, mert utálom, ha hülyének néznek. Láttam a keféket és tejes ládákat a csarnok másik felében … csak a „néni” ezt nem tudta. Ennyit a speciális módszerről…
Az én drágám igen elkeseredett, amikor a buszban közöltem a hírt: Ennyi pénzt nem adok ki lapra, mert nincs, és ha lenne, akkor sem. Nem ettem meszet… Itt pedig akkor sem, ha...
 
Szerencsére nem adta fel a dolgot. Keresett, kutatott, telefonálgatott, és a Jóisten megsegítette kisszolgáját! Lesz lapunk. Átvétel után megírom a történetet… J
 
 
A sok eszem…
Szóval deszka.
Gyalult deszka, abból is 15cm széles. Elkezdődött a vadászat. Találtunk jó áron, de ez az örömömben csak az egyik tényező, mert a történet a sok eszem ellenére pozitív …
 
Ott álltam a deszkák előtt és egy pillanatra elgondolkoztam. Ezt én, hogyan fogom Felsőszölnökre levinni? 25 szál, 4 méteres, 2,2 centiméter vastag deszka.
Fránczi, Fránczi a sok eszeddel ezt nem gondoltad végig...
 
Miután kifizettem, és eljöttem tudatosult igazán bennem a probléma.
Majd berakom. Valahogy. Mondjuk.
Biztos csak úgy berakom a 4 méteres deszkákat…
Majd a tetőre!
Ez még a busz tetejének is sok… 100 kilogrammig lehet terhelni.
Marad az utánfutó. Találtam is, de a többsége 3 méteres. Igazából nem nagy kedvem van egy 4 méteres utánfutót huzigálni a hegyre, így 1 métert vágni kell a deszkákból. Szerencsére ez nem okoz semmilyen veszteséget. No, de levágják a deszkát nekem, vagy inkább nem?
 
Telefonáltam, és most sem kellett a helyben csalódnom!
Uram, amikor jön, megmutatja hol vágjuk, és mi pont ott fogjuk levágni.
 
Mindenkinek ajánlom ezt a fatelepet!
Már az elején jól kezdődtek a dolgok.
A telefonban egy nagyon kedves hölggyel beszéltem meg a dolgokat, akinek a hangja fantasztikus.
 
Minden problémán átlendültünk:
Nem tudtam a megbeszélt napon menni, kifizetni az előleget. Semmi gond. Félretettem a kért mennyiséget. Tessék jönni majd holnap.
Több kell, mint amennyit először mondtam. Rendben. Beszélek a fiúkkal és úgy lesz.
Nem gond, ha két hét múlva viszem el? Nem túl jó, mert ezt nagyon keresik nálunk. Főleg a törzsvásárlóink. Tudja nekik meg nehéz megmagyarázni, hogy nincs, amikor itt van. De majd eldugjuk valahová.
 
.. és a telep! Ilyen fatelepet én még nem láttam! Mindenhol rend, tisztaság. A fák gyönyörűen osztályozva sorakoznak az udvaron és a raktárban. A gépek alatt nincs szemét, faforgács. A telepen nincs szétdobált fa, fahulladék, deszka, léc. Látszik, hogy a tulajdonos az tulajdonos, hogy szereti azt, amit csinál, és hogy érti a szakmáját! Örülök, hogy itt vesszük meg a deszkákat:
 
 
Jó helyről, jó helyre kerül a faanyag, és reméljük, sokáig fogja ékesíteni konyhánkat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://felsoszolnok.blog.hu/api/trackback/id/tr322212868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása