Felsőszölnök

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

2009.07.23. 13:54 kod715

Megérkezés

Sok minden történt a hétvégén:

-         Megérkezés.
-         Oda a szombat.
-         Annamarie és Laca meglátogatása Kercán.
-         Vasárnapi munkálatok.
-         Amikor ismét rácsodálkozol arra, hogy milyen is egy igazi vend.
 
 
Pénteken este tízkor érkeztem meg a tanyára. Sötétben, a nagy fűben botorkálva elég küzdelmes volt az út a kapcsolószekrényig. Hiába volt három hete kaszálva a természet visszafoglalt mindent. Miután a szokásos feladatokat megcsináltam: villany, víz, ablakok, stb., kiültem a ház elé egy söröcske kíséretében. Körülöttem sötétség, csak két gyertya világított, előttem a völgyünk némán hallgatott. Felnéztem az égre és csodát láttam. Milliárdnyi csillag, és több tucat csillagköd ragyogott felettem. Rácsodálkoztam a világra, és egyszer csak csoda történt. Hónapok óta feszíti az idegesség a mellkasomat. Olyan érzés mintha a teljes II. ukránfront ülne rajta. Egyik pillanatról a másikra ez a nyomás eltűnt. Régen éreztem ilyen nyugodtnak magam. Megnyugodott a lelkem, az eszem és a testem. A ház előtt töltött óra minden pillanata erőt adott, éreztem, ahogyan fokozatosan nyerem vissza a régen elillant erőm.
 
A tisztaszobában egy asztal, a csupaszfalak, a részben felbontott betonpadló és a kinyitható ágy fogadott. (Az ágynak külön története van. Igyekszem pótolni.)
Nem voltam lehangolt, vagy szomorú a szegényes berendezés miatt. Örültem és boldog voltam. Végre! Itt az első éjszaka. A ház nyitott ablakain keresztül szabadon áramlott a Vendvidék tiszta, párás levegője. Megszámoltam a sarkokat, jó koránra felhúztam az órát, hogy láthassam majd a hajnali párát, ahogy a völgyből felszáll, és olyan jót aludtam amilyet hónapok óta nem.
 
Folytatás következik….

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://felsoszolnok.blog.hu/api/trackback/id/tr211262927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Messzenéző Minyon 2009.07.23. 16:02:30

Ezt komolyan mondod, hogy csak most aludtál először a házban?? Mi már a megvétel utáni első hétvégén ott aludtunk, pedig még villany és víz sem volt és a konyhai kivételével az összes ablak ki volt törve. És akkor szeptember volt!! Igaz, sokan mondták is, hogy nem vagyunk normálisak :)))
De ezt a nyugalmat, ami megszáll, ezt nagyon ismerem :)))

kod715 2009.07.23. 16:58:26

@Messzenéző Minyon: Én már az első este ott aludtam volna bár januárban fűtés és víz nélkül izgalmas lett volna ... :-) általában jönnek a gyerekek is és velük nehez lenne még az alvast megoldani... szerencsére Nusi néninél nagyon jó helyünk van... sajnos csak szeptemberig (erről majd írok a blogban)
Bátrak voltatok! Gondolom kárpótolt a csend és a nyogalom...

Messzenéző Minyon 2009.07.23. 17:22:48

@kod715: Hát igen, a január azért húzós... Mi is gyerekekkel mentünk (a kisebb akkor 6 éves volt), este gyertyafénynél hallgattuk az elemes rádiót... romantikus volt. Igaz, mi örököltünk a házzal egy sparheltet és tudtunk fűteni.

annamarie · http://amihazunk.blog.hu 2009.07.23. 22:17:35

Én is emlékszem, amikor először aludtunk a házunkban. Ráadásul egy felfújhatós ágyon és milyen kényelmetlen volt (a kemény fekhelyet jobban szeretem). Április utolsó napjai voltak, 3 hétre azután, hogy átutaltuk a vételárat. Szerintem ezek felejthetetlen történések!
süti beállítások módosítása