Felsőszölnök

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

2011.03.22. 10:55 kod715

A jövő farmja - Permakultúra - Erdőkert

 

Tim és Rebecca úgy döntöttek, hogy abbahagyják a természetfilmek forgatását, és helyette átveszik Rebeccáék családi farmjának a kezelését. Előtte még elkészítették az utolsó filmjüket a közelgő energiaválság hatásáról a mezőgazdaságra, és néhány lehetséges válaszról.
Nagyon szép film. A brit környezet helyi problémái nekünk sem idegenek, és a megoldásokat sem árt végig gondolni.
 
 
A film az elején a világ problémáival foglalkozik, a végén pedig bemutat egy erdőkertet. Mindenkinek jó töprengést, és ötlet gyűjtögetést kívánok….
 
 
 
 
 
A jövő farmja:

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://felsoszolnok.blog.hu/api/trackback/id/tr492761627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pepperjohny 2011.09.19. 15:34:17

Én erdőkert elvek alapján művelek 800m2-t. A meglévő nagy fákhoz- a gyökérzetük miatt- nehéz alkalmazkodni, mulcsból soha nem elég, én mindent felhasználok avar, faágak gaz, csirke trágya. Komposztálóm nincs, arra ott az egész kert. Kb 3 év alat válik "működőképessé". Sokkal jobban néz ki, mint a hagyományos kertek, ha beindul, a munka sem sok vele. Locsolni is csak nagy szárazság idején kell. sok sikert!

kod715 2011.09.19. 15:51:48

@pepperjohny: Gratulálok! Sajnos mi csak álmodozunk róla. Idén szeretnénk bővíteni a kertet kb. 200-300m2-rel.Két területem töprengünk. Ezek a területek már nagyon régen - talán soha sem - volt művelés alatt. Az egyik a ház melett egy sima terület, a másik pedig a gyümölcsös egy része lenne... Most tanakodunk azon, hogy mi lenne a jó megoldás.. nehéz még így elméletben is... :-)

pepperjohny 2011.09.27. 14:08:50

Dehogy nehéz! :) csak összeültetsz mindenfélét, amit találsz, cserberélsz, gyüjtesz.
Nekem az akácfa a "szerelmem". Kitűnő nitrogén forrása a többi növénynek, a levelét megeszi a csirke, felmászik rá a szőlő, ha túlburjánzik, eltüzeled. A csicsóka jól kordában tartja.
A legegyszerűbb alap-erdő.
Kullancsok vannak? Arra nagyon jó tyúk, mert összeszedi. Én a csirke-erdőkert viszonyon agyalok. A piszok csirkék mindent szétkaparnak.
Na, hajrá! A héten még jó idő lesz.

kod715 2011.09.27. 14:15:20

@pepperjohny: Sajnos a hétvégén rokkant lettem... most jöttem a csontkovácstól... na, ja a pálinkának való szilva felszedése megviselte a derekamat ami már lassan 10 éve megadja magát ha rosszul emelek vagy hajolok.. tegnap derékszögben jártam nagy nevetésekkel kísérve: ott megy Joda mester...
jól értem: az akácot kordában tartja a csicsóka? Amennyiben igen úgy ezt kipróbálom, mert én az akácot nem szeretem nálunk az tájidegen. Kullancs az van sajnos és jó sok...
süti beállítások módosítása