Felsőszölnök

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

Felsőszölnöki napjaink ... és gyakran mókás kalandjaink a derék vendek között.

2010.03.10. 10:58 kod715

Ember tervez .. Isten végez.. ismét pesti voltam.

 

 
Nagy terveink voltak a hétvégére. Na, ja. Könnyű innen a jó meleg szobából eltervezni, hogy így, meg úgy lesz. Majd jön a segítség, meg lesz gép, amivel lyukat lehet fúrni az oszlopoknak, aztán megcsináljuk. Ültetünk, meg minden. Meg ahogy Móricka elképzeli…
 
Tegnap felhívtam Gábrist.
 
-          Akkor lesz segítség, meg gép?
-          Ha akarod lesz. De mit akarsz csinálni?
-          Amit megbeszéltünk, megcsináljuk a kertet.
-          A kertet. Azt meg, de nem ezen a hétvégén.
-          Miért?
-          Mert most éjszaka is -10C volt, olyan fagyott a föld, hogy nem vinné a gép.
 
Puff neki… Erre nem gondoltam. Ücsörög az ember a melegben, dolgozgat, tervezget. Igaz, hogy hideg van, hidegebb, mint márciusban szokott lenni, de nekem ez már elviselhető. A nagykabátot is elraktam, elég a zakó, ha vásárolni megyek. Arról nem beszélve, hogy az összes könyv azt írja: bizonyos dolgokat februárban vagy március közepén el kell vetni…  Ilyenkor döbbenek rá, hogy a városi ember mennyire elszakadt a természettől, mennyire nincs meg az a tudása, amire a jövőben olyan nagy szüksége lenne. Sokat kell még tanulnom….
 
Nem baj. Megyünk. Van mit csinálni. Rendbe rakom a kamrát, istállót, pajtát …. Készülünk a tavaszra, mert egyszer csak megérkezik már.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://felsoszolnok.blog.hu/api/trackback/id/tr991828051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Messzenéző Minyon 2010.03.10. 13:48:12

A kert, az bizony még alaposan várat magára.
Eleinte hó volt, aztán jött a sár. Utána pár nap jó idő, kicsit szikkadt, de mire teljesen megszikkadna, jön rá az újabb hó. És a sár.
Majd jó esetben március végén nekiláthatunk.

kod715 2010.03.11. 15:25:41

Pont ma akartam írni a hétvégi palántázásról! Egy csomó magot vettünk és sokat már elültettünk. A balkonparadicsom még várat magára. Tavaly nem vetettünk de idén kipróbáljuk. Nektek van vele tapasztalatotok. Olvastam a blogban hogy írtál róla.

Messzenéző Minyon 2010.03.12. 13:26:20

Én a lugasparadicsomot szeretem, nőjön és teremjen egészen a fagyokig. De a fiam nem ilyen magot vett, úgyhogy majd mégis szereznem kell palántát.
Egyébként úgy vagyok vele: a legjobb helyben megvenni a palántát, vagy helyben nőtt növényről begyűjteni a magot, mert az már alkalmazkodott az ottani klímához. Jártam már úgy Pestről vitt palántával (pl. koktélparadicsom), hogy meg sem maradt, nem hogy nem termett.
süti beállítások módosítása